Siz de Kaliteli Hizmet Ağımızdan Faydalanmak İçin Şubemiz Olun!

Lütfen aşağıda yazan bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz doldurunuz. Başvuru formunuz incelendikten sonra en kısa sürede sizinle iletişim kurulacak ve ayrıntılı bilgi verilecektir.


Sigortacı Kimdir, Ne İş Yapar?

Sigortacı“, riskleri öngören, şirketlerin hazırlamış olduğu ürünlerin tanıtımını sigortalılarına doğru dilden anlatan, bu ürünler kapsamında en doğru teminatları belirleyen ve poliçe kapsamına ekleyen, beklenmedik, kötü olayların yani riskin gerçekleşmesi durumunda ise sigortalılarının finansal teminat almasını sağlayan aracı kişiyi ifade eder. Sigortacı riskleri hesaplayan, sigorta poliçeleri sağlayan ve taleplerin ödenmesine yardımcı olan kişidir. Sigortacılar, sigorta şirketleri ile çalışır ve müşterilerine ürün değil, güven satar.

Sigortacı Nasıl Olunur?

Sigortacı olmak için adayların izleyeceği 5 yol bulunmaktadır.

  1. Sigorta Acentesi
  2. Sigorta Acente Şubesi
  3. Sigorta Brokeri
  4. Sigorta Broker Şubesi
  5. Sigorta Reasürans Broker Şubesi

Sigorta Acentesi Nedir?

Acente: Belli bir bölge içinde, sigorta şirketlerinin nam ve hesabına sigorta sözleşmelerine aracılık eden veya bunları sigorta şirketleri adına yapmayı meslek edinen gerçek veya tüzel kişilerdi. Sigorta acenteleri, sigorta yaptırmak isteyen kişilerle, sigorta şirketi adına görüşmelerde bulunurlar, yetkileri çerçevesinde poliçe düzenleyebilirler. Sigorta Şirketinin verdiği yetkiler dışında hareket edemez, şirkete karşı bir talepte bulunamaz. Kısacası sigorta şirketi genel müdürlüklerinin hak ve menfaatlerini gözeten taraftadır. Şirket odaklı çalışırlar.

Sigorta Acentesi Açmanın Şartları;

  • Sigorta Acentesi açabilmeniz için bir şirket açılışı yapmanız gerekmektedir. Anonim şirket veya limited şirket olarak kurulmuş olmalıdır.
  • Şirket kurulumunu yapan kişilerin diğer yapması gereken adım ise levha kayıt işlemi olacaktır.
  • Acentelik levha kaydının yaptırılması zorunludur. 2024 yılı Levha kayıt ücreti 130.000 TL’dir.
  • Yapmanız gerekenler burada da bitmemektedir. Sigorta şirketlerine üretim taahhüttü vererek, acentelik alımlarına başlayacaksınız.
  • Sigorta acentesi olmak istiyorsanız, açmak istediğiniz acentenizi bir sigorta şirketi ile ilişkilendirmeniz gerekir. Sigorta acenteleri, ürünleri satmak için sigorta şirketlerine bağlı olmalıdır.
  • Acentelik işleminizin kabul görmesi sonucunda da her bir sigorta şirketine en az 30.000 TL teminat yatırmanız gerekir. Bu tutar şirketler arası değişiklik gösterir ve 500.000 TL’ye kadar çıkabilir.
  • Müşterilerinize en iyi fiyatı sunmak için sigorta şirketinizin fazla olmasını isteyeceksiniz. Acentenize bağlı az sayıda şirket olması, sektörde rekabetinizi zorlaştıracaktır.
  • Acentelik açmak isteyen kişinin SEGEM belgesi olmalıdır. Bunun yanı sıra; Ön lisans bankacılık ve sigortacılık mezunu ise 24 ay, Lisans herhangi bir bölüm mezunu ise 18 ay mesleki deneyim şartı aranmaktadır. Lisans ilgili bölümler bankacılık ve sigortacılık ile aktüerya lisans mezunları için mesleki deneyim şartı aranmamaktadır.

Sigorta Acente Şubesi Olmanin Şartları;

  • Sigorta şubesi olmak için şirket kurmanıza gerek yoktur. Sigorta şubesi olmak isteyen kişilerin şubelik alacağı Acentenin şartlarına uyum sağlaması yeterlidir.
  • Ekstra sigorta acenteliği gibi birçok evrak ve açılış işlemi ile de uğraşmazsınız.
  • Şubelik almak isteyen adayların Şube Müdürü statüsünde bir personel ihtiyacı olacaktır.
  • Şubelik yapacağınız ofiste Şube Müdürü olması zorunluluğu bulunmalıdır. Şube müdürünün SGK’lı bir şekilde düzenli olarak ofiste çalışması gerekmektedir.
  • Şube Müdürü olabilmek için 2 yıllık üniversite mezunları için 24 aylık deneyim süresi, 4 yıllık üniversite mezunlarından ise 18 aylık bir deneyim süresi ile SEGEM şartı aranmaktadır.
  • Üniversitenin 4 yıllık bankacılık ve sigortacılık bölümlerinden mezun olan kişiler için ise herhangi bir deneyim şartı istenmez.
  • 2008 öncesi Sigorta Acente Müdürlüğü yapan bir kişi ise şube müdürlüğü yapabilmektedir. Bu kişi emekli olsa dahi indirimli bir şekilde SGK yaptırabilmektedir.
  • Sigorta sektöründe hizmet veren köklü yapısı olan firmadan şubelik alarak sigortacı olmanız, kendi acentenizi açmanızdan daha kolaydır.

Sigorta Brokeri Nedir?

Yasa gereği acentelerden farklı olarak, sigorta şirketleri ile bağlayıcı sözleşmeler yapmadıklarından, temsil ettikleri sigortalının istediği sigorta şirketi ile çalışma özgürlüğüne sahiptirler. Bu nedenle gerek sektördeki ürün çeşitlerine gerekse piyasanın rekabetçi koşullarına daha yakındırlar. Bir başka deyişle broker, çok basit bir sigorta teklifi için bile, sigorta şirketlerinin sayısına eşit sayıda teklif toplayabilir. Sigortalı adına hareket eder, sigortalının vekili olur, sigortalının risk yönetimi danışmanı ve sigorta aracısı olan kurumdur. Sigorta Brokeri kurumların danışmanlığını yapar, kurumları temsil eder ve sigorta şirketlerinin değil sigortalının temsilcisidir.

Sigorta Reasürans Brokeri Nedir?

Reasürans, sigorta şirketlerinin taşıdığı poliçe risklerini başka bir sigorta şirketine sigortalatmasına denir. Her sigorta şirketi reasürör kimliği taşımaz. Reasürans işlemleri, oldukça yüksek teknik bilgi ve birikim gerektirdiği gibi, ciddi anlamda da finansal şeffaflık ve sermaye tabanı açısından mali güç gerektirir. Sigortacıların sigorta şirketi olarak tanımlanabilecek reasürans şirketleri, konusunda uzmanlaşmış ekiplerden oluşur. Reasürans işlemlerine başvuran sigortacılar, kendilerini güvence altına aldıkları gibi, mali güçlerini aşan durumlarda kapasitelerinin üstündeki risklere de teminat verebilecek duruma gelirler.

Sigorta sektörü için oldukça mühim olan reasürans kavramı, kurumsal ve ticari anlamda risklerin paylaşılması ve güven ortamının korunması amacını taşır. Üzerlerinde taşıdıkları riskleri sigorta ettiren şirketlere mali açıdan güç veren reasürans kurumu, aynı zamanda sigorta sektörünün büyümesine ve daha geniş çapta çalışmasına da zemin hazırlar. Reasürans işlemleri söz konusu olduğunda bir tarafta reasürör olarak geçen reasürans şirketi, diğer tarafta ise sigorta yaptıran ve sedan olarak anılan sigorta şirketi bulunur.

Sigorta Brokeri Açmanin Şartlari;

  • Sigorta Brokeri açabilmeniz için bir şirket açılışı yapmanız gerekmektedir. Anonim şirket veya limited şirket olarak kurulmuş olmalıdır.
  • Brokerler derneğine üyelik işlemlerinin gerçekleştirilmesi.
  • Müsteşarlıkça belirlenecek veya yetkilendireceği meslek kuruluşlarınca belirlenerek Müsteşarlıkça uygun görülecek şekilde fiziksel, teknik ve idari altyapı ile insan kaynakları bakımından yeterli olması.
  • Brokerler, mesleki faaliyetlerinden dolayı verebilecekleri zararlara karşı mesleki sorumluluk sigortası yaptırır. Mesleki sorumluluk sigortası olmaksızın brokerlik faaliyetinde bulunulamaz.
  • Mesleki sorumluluk sigortasının, herhangi bir tazminat talebi için teminatı en az 200.000 TL ve bir yıl boyunca tüm tazminat talepleri için teminatı en az 1.000.000 TL olmak üzere yaptırılması gerekmektedir.
  • Sigorta brokerlerinin çalışmaya başlamaları için 2.500.000 TL asgari ödenmiş sermayelerinin olması gerekir. Faaliyet gösterecekleri her bir alan için (hayat dışı, hayat, reasürans brokerliği) ise 500.000 TL ekstra sermaye koymaları şarttır. Örneğin sigorta brokeri, üç alanda da faaliyet gösterecekse ödendiği toplam sermayenin en az 1.500.000 TL olması gerekir.
  • Ticari işletme olarak kurulan ve bu Yönetmelikte aranılan özellikleri taşıyan, gerçek ve tüzel kişiler; kuruluş işlemlerinin ilgili mevzuat hükümlerine uygun şekilde gerçekleştirip, ticaret siciline tescil ve ilan işlemlerinin tamamlanmasından ve 10 uncu maddede yer alan sermaye şartının yerine getirilmesinden sonra, brokerlik ruhsatı için Müsteşarlığa veya görevlendireceği meslek kuruluşlarına başvurabilir.
  • Gerekli belgeleri tamamlanan ve Müsteşarlıkça yapılan inceleme sonucunda ruhsat verilmesi uygun görülen brokerlere, mesleki sorumluluk sigortalarını ve ticaret siciline tescili yaptırmalarını ve Ticaret Sicil Gazetesi ile Türkiye çapında dağıtımı yapılan ve tiraj bakımından ilk on sırada yer alan günlük gazetelerden ikisinde ilanlarını vermelerini müteakip ilgili alanlarda ruhsatnameleri Müsteşarlıkça verilir.
  • Şirketler tarafından brokerlere verilecek yetkinin kapsam ve sınırı ile çalışma esasları protokolle belirlenebilir. Brokerler, şirketlere portföy taahhüdünde bulunamaz.
  • En az dört yıllık yükseköğretim kurumlarından mezun olması.
  • Brokerlik yapacağı alanda sigortacılıkla ilgili kurum ve kuruluşların söz konusu bölümlerinde en az 10 yıllık mesleki deneyim kazanmış olması.

Sigorta Broker Şubesi Olmanin Şartlari;

  • Sigorta şubesi olmak için şirket kurmanıza gerek yoktur. Sigorta şubesi olmak isteyen kişilerin şubelik alacağı Brokelik şartlarına uyum sağlaması yeterlidir.
  • Ekstra sigorta acenteliği gibi birçok evrak ve açılış işlemi ile de uğraşmazsınız.
  • Şubelik almak isteyen adayların Şube Müdürü statüsünde bir personel ihtiyacı olacaktır.
  • Şubelik yapacağınız ofiste Şube Müdürü olması zorunluluğu bulunmalıdır. Şube müdürünün SGK’lı bir şekilde düzenli olarak ofiste çalışması gerekmektedir.
  • Şube Müdürü olabilmek için 2 yıllık üniversite mezunları için 24 aylık deneyim süresi, 4 yıllık üniversite mezunlarından ise 18 aylık bir deneyim süresi ile SEGEM şartı aranmaktadır.
  • Üniversitenin 4 yıllık bankacılık ve sigortacılık bölümlerinden mezun olan kişiler için ise herhangi bir deneyim şartı istenmez.
  • Sigorta sektöründe hizmet veren köklü yapısı olan firmadan şubelik alarak sigortacı olmanız, kendi acentenizi açmanızdan daha kolaydır.

Steel Sigorta ve Reasürans Brokerliği Aş. Şubesi Olmanin Avantajlari Nelerdir?

“Sigorta Reasürans Broker Şubesi olmak istiyorum” diyorsanız;

Steel Sigorta ve Reasürans Brokerliği AŞ.’in resmi şubesi olmanızın bazı avantajları;

  • 40 sigorta şirketi ile sigortalılarınızın ihtiyaçlarına çözüm fırsatı,
  • Teknolojik alt yapısı sayesinde online hızlı teklif alabilme,
  • Hasar durumlarında hasar uzmanlarından destek alabilme imkânı,
  • Bütün operasyon süreçlerinde teknik ve ürün bilgileri için de oto kaza, sağlık, yangın, hayat, emeklilik, yat tekne branşlarında uzmanlaşmış profesyonel kadromuzdan her türlü durum için destek alabilirsiniz.
  • Büyük montanlı, spesifik işlerinizde operasyon ve pazarlama süreçleri adına profosyonel çözümler üretiyoruz.
  • Yüksek komisyon oranları

Sigorta Şubesi (Bayisi, Şubeliği) Nedir?

Sigorta bayiliği olarak da bilinen sigorta şubeliği, günümüz teknolojisine uygun alt yapısı ve gerekli olan operasyonları yürütebilecek yeterli seviyede tecrübeli teknik personeli olan acente ve brokerlerin marka bilinirliği yüksek sigorta firmalarının kendi çalışma sistemini iş ortaklarıyla paylaşarak, hizmet vermesine denir. Sigorta potansiyeli olan her bölgedeki sigortalılarla doğrudan iletişim kurmak amacıyla, mesleğinde uzmanlaşmış sigorta şubesi açmak isteyen adaylar ile şubelik veren sigorta firmaları iletişime geçer ve uygunluk durumunda resmi sigorta şubesi olarak bulundukları bölgede hizmet vermeye başlar.

Sigorta Şubesi Nasıl Olunur?

“Sigorta şubeliği almak için” Sigorta acenteleri veya Brokerleri üzerinden sigorta şubeliği almaya kesin olarak karar verdiyseniz, Ülkemizin önde gelen yapıları üzerinden şubelik almanız büyük önem taşımaktadır. Bu noktada size sunulan teknolojik alt yapı ve operasyon desteği özellikle sizler adına dikkat edilmesi gereken önemli hususlardır. Şubelik almadan önce firma ve aday arasında karşılıklı anlaşma yapılır. Anlaşma yapmaya karar verildiği zaman, şubelik açılış işlemleri adına resmiyet süreçleri başlar. Şube Resmiyet süreçlerinin tamamlanması sonrasında, Şube açılışınız yapıldıktan sonra acentenin sahip olduğu tüm sigorta şirketlerinden dilediğiniz sigorta branşında teklif verebilir, poliçe düzenleyebilirsiniz.

Sigorta şubesi” bağımlı olduğu acenteyi ya da brokerliği ifade etse de kendi işini yapar, yüksek komisyon kazanır.

Steel Sigorta ve Reasürans Brokerliği A.Ş.’ Sigorta şubesi olmak isteyen adayların öncelikle güveni hissedeceği ve en doğru adreste olduğunu bilmesini, değerli başvuruları adına sabırsızlandığımızı ayrıca belirtmek isteriz. Sigorta şubesi açmak isteyen adaylar STEEL SİGORTA ve REASÜRANS BROKERLİĞİ A.Ş. uzmanları ile görüşme sağlamak için başvuru formunu doldurmalıdır.

Sigorta Şubesi Açmak:

Sigorta acentesi açmaya karar vermeden önce sigorta sektörünü ciddi derecede araştırıyor olmanız önemlidir. Sigorta şubesi açmak için şube yetkilisinin bazı şartları karşılıyor olması gerekmektedir. Bu şartları karşılayan kişiler sigorta şubesi açabilir ve yüksek kazanç elde edebilir. Sigorta şubesi açarken şube müdürünün aynı zamanda teknik personel şartlarını taşıması ve belirli bir eğitim seviyesi ve mesleki deneyime sahip olması gerekmektedir. Ayrı ayrı sigorta şirketleri ile anlaşma yapmakla, farklı teminat bedelleri ödemek yerine güçlü yapısı ve 40’a yakın sigorta şirketi ile anlaşmalı olan Steel Sigorta ve Reasürans Brokerliği A.Ş.’den şubelik alabilirsiniz.

Sigorta Şubeliği Almak Mı, Sigorta Acentesi Kurmak Mı Daha Avantajlı?

Sigorta sektöründe belli tecrübelere ve portföye sahip olan herkesin hayali kendi işini yönetiyor olmak. Bununla alakalı sigortacı arkadaşlarımızın aklına gelen iki seçenek Acente ve Şube seçeneğini dikkat çekiyor. Karar aşamasında sıkça aldığımız sorulara cevaben samimi bir ifadeyle adayların Şube seçeneği adına karar veriyor olmasıdır.

  • Sigorta Acenteliği açabilmeniz için öncelikle Ltd. veya Aş. Şirket kuruluşu adına yapacağınız masraflar.
  • Sigorta Acenteliği almanız adına TOBB’a ödenecek Levha Kayıt Ücreti.
  • Sigorta Acenteliği alacağınız sigorta şirketlerine, şirketin talep ettiği tutarda teminat verilmesi zorunluluğu vardır.
  • Sigorta Acenteliği açarsanız, 6 ay içerisinde en az bir sigorta şirketinden acentelik almanız gerekmektedir. Aksi durumda TOBB’a ödemiş olduğunuz Levha Kayıt Ücretiniz boşa gitmiş olacaktır.
  • Sigorta Acenteliğinde, portföy büyüklüğünüzün yeterli olmaması durumunda çok sayıda sigorta şirketinden acentelik alma imkânı bulunmamaktadır
  • Şubeli yapıları tercih etmeniz doğrultusunda ise tüm bu masraflardan bağımsız olarak sektöre güçlü yapıların avantajlarından yararlanarak devam edebilirsiniz.
  • Acenteliğiniz olmayan şirketlerin ürünü için teklif sunamayacağınızdan dolayı rekabet imkânınız minimum seviyelere düşerken, Şube seçeneğinde ise birçok sigorta şirketi ile teklif sunabilme fırsatlarıyla beraber sektörde rekabet gücünüz maksimum seviyelere çıkmakla beraber komisyon kazançlarınız artıyor olacaktır.
  • Şubelik veren güçlü yapılardan bütün operasyon süreçlerinde teknik ve ürün bilgileri için de her türlü durum adına branşlarında uzmanlaşmış profesyonel kadro desteğinden yararlanabilme fırsatı.
  • Şubelik veren güçlü yapıların Teknolojik alt yapısı sayesinde online hızlı teklif alabilme seçenekleri ve iş yoğunluğunu adına çözüm fırsatları sağlaması.

Sigorta Şubelik Başvurusu Yaparken Nelere Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

  • Sigorta Şubeliği yapacağınız Acente veya Brokerde bulunan Anlaşmalı sigorta şirketlerinin sayısına,
  • Hızlı bir çalışma adına sunulan yazılım, web servis ve teknolojik altyapı desteğini incelemelisiniz.
  • Şubelerin sigortalılarının ihtiyaçlarına çözümler üreten ürün kapsamına,
  • Sizler için belirlenmiş olan komisyon oranlarına,
  • Destek alacağınız operasyon yapısına, personel sayısı ve departman tecrübelerine,
  • Şubeliğini yapmaya karar verdiğiniz yapının referanslarına ve marka bilinirliği, deneyimi ve size sağlayacağı desteği göz önünde bulundurmalısınız.

Online Sigorta Şube Başvurusu Nasıl Yapilir?

Sigorta Şubesi Açmak istiyorum diyorsanız. “Şubelik veren Sigorta Acenteleri ve Brokerleri” üzerinde araştırma yapıyorsanız, profosyonel ve kurumsal kadro yapısı güçlü olan, anlaşmalı şirket sayıları ile rekabet sağlayan ve teknolojik alt yapısı güçlü şirketten şubelik almak istiyorsanız Steel Sigorta ve Reasürans Brokerliği AŞ. ile gücünüze güç katabilirsiniz.

Sigorta şubesi açmak istiyorum diyorsanız ve aklınıza takılan sorular için cevap arıyorsanız, yukarıda yer alan online Sigorta başvuru formunu doldurmanız yeterlidir. Ya da 0850 305 73 86 ve 0554 474 98 84 numaralı hattımızdan bizi arayabilir, Sigorta şubeliği hakkında merak ettiğiniz tüm detayları danışmanlarımıza sorabilirsiniz.

Sigorta Şubeliği Komisyon Oranlari Nedir?

Sigorta şubesi olarak yaptığınız tüm poliçe üretimlerinden kar elde edersiniz. Her sigorta türünün kar oranı farklıdır. Trafik ve kasko sigortası haricinde ne kadar fazla üretim yapılırsa kar marjı da o derece yükselecektir. Bütün sigorta ürünlerinin komisyon getirisi (Poliçe net primi üzerinden komisyon hesaplanır), Sigorta çeşitleri arasında komisyon oranları %10 ile %80 arasında değişmektedir.

  • Trafik Sigortası: %10
  • Kasko Sigortası: %15 – %20
  • Sağlık Sigortası: %15 – %30
  • Konut Sigortası: %15 – %45
  • İşyeri Sigortası: %10 – %30
  • DASK Sigortası: %8 – %15
  • Hayat Sigortası: %20 – %70
  • Ferdi Kaza Sig.: %15 – %30
  • Seyahat Sigortası: %20 – %50
  • Yangın Sigortası: %15 – %30
  • Site Ortak Alan: %15 – %30

Sigorta Şubeliği Müdür Ve Teknik Personel Evraklari Nelerdir?

Teknik Personel Olmak İçin Gerekli Şartlar:

  • SEGEM Belgesi (acente veya broker teknik personeli için)
  • T.C. Kimlik Numarası Beyanı
  • Adres Beyanı
  • Mezuniyet Belgesi (e devlet barkodlu ya da noter onaylı suret)
  • Adli Sicil Kaydı
  • SGK hizmet dökümü
  • Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği
  • Fotoğraf
  • Çalışma Belgesi (Islak imzalı çalışma süresi belirtilmeli)
  • Not: 4 yıllık Üniversite ve Sigortacılık mezunlarında deneyim şartı aranmaz.
  • 2 Yıllık Banka ve Sigortacılık mezunlarında deneyim şartı aranmaz.
  • 2 Yıllık Banka ve Sigorta dışı yüksek okul mezunlarında 1 yıl deneyim şartı aranır.
  • Lise mezunlarında 2 yıl deneyim şartı aranır.

Şube Müdürü Olmak İçin Gerekli Şartlar:

  • SEGEM Belgesi (acente veya broker teknik personeli için)
  • T.C. Kimlik Numarası Beyanı
  • Adres Beyanı
  • Mezuniyet Belgesi (e devlet barkodlu ya da noter onaylı suret)
  • Adli Sicil Kaydı
  • SGK hizmet dökümü
  • Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği
  • Fotoğraf
  • Çalışma Belgesi (Islak imzalı çalışma süresi belirtilmeli)
  • Lisans mezunları adına Sigortacılık ile ilgili bölümler adına deneyim şartı aranmaz.
  • Lisans mezunlar diğer bölümler adına 18 ay deneyim şartı aranmaktadır.
  • Ön Lisans Sigortacılık ve Bankacılık bölümü mezunları adına 24 ay deneyim şartı aranmaktadır.

Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı, Şube Müdürü, Teknik Personel Eğitim Düzeyi ve Deneyim Süreleri Nedir?

GÖREV TANIMLARIÖĞRENİM DÜZEYİMESLEKİ DENEYİM SÜRESİ
Teknik PersonelLise ve dengi okul 1 yıl
Lise ve dengi okul (müfredatında sigortacılıkla ilgili konulara yer verilen lise dengi mesleki ve teknik eğitim okulları) 6 ay
Lise ve dengi okul (teknik personel kamu istihdam programı)6 ay
İki yıllık yüksekokul 6 ay
İki yıllık yüksekokul (sigortacılıkla ilgili bölümler*) Aranmaz.
Dört yıllık yükseköğretim kurumları Aranmaz.
Gerçek Kişi Acenteİki yıllık yüksekokul (sigortacılıkla ilgili bölümler*)2 yıl
Tüzel Kişi Acente MüdürüDört yıllık yükseköğretim kurumları 1 yıl 6 ay
Şube MüdürüDört yıllık yükseköğretim kurumları (sigortacılıkla ilgili bölümler)Aranmaz.
Genel Müdür (Şube Şeklinde Faaliyet Gösteren Acenteler İçin)İki yıllık yüksekokul (sigortacılıkla ilgili bölümler*) 7 yıl
Dört yıllık yükseköğretim kurumları 6 yıl
Dört yıllık yükseköğretim kurumları (sigortacılıkla ilgili bölümler*)5 yıl
Genel Müdür Yardımcısı (Şube Şeklinde Faaliyet Gösteren Acenteler İçin)İki yıllık yüksekokul (sigortacılıkla ilgili bölümler*) 5 yıl
Dört yıllık yükseköğretim kurumları 4 yıl
Dört yıllık yükseköğretim kurumları (sigortacılıkla ilgili bölümler*)3 yıl

Sigortacılık ile ilgili bölümler sigortacılık, bankacılık ve sigortacılık, risk yönetimi ve aktüerya bölümleridir.

14.04.2008 tarihinden önce sigorta acentesi ortaklığı bulunanlar şube müdürü olmak istemeleri halinde (genel müdür ve genel müdür yardımcılığı hariç), öğrenim düzeyi şartından muaf tutulacaktır.